Czym jest WhiteBoard Animation?
Jak sama nazwa wskazuje, jest to rodzaj animacji, który polega na rysowaniu i pisaniu na białej tablicy.
Często widzimy tego typu animacje w mediach społecznościowych lub na stronach ofertowych rozmaitych produktów i usług. Idea tego typu przekazu jest prosta: Dostarczenie treści w formie łatwo przyswajalnej przez odbiorcę i przyciągnięcie jego uwagi.
Animacje na białej tablicy wykorzystują z reguły bardzo ważną właściwość naszego mózgu – koncentracja na twarzach. Zwróć uwagę oglądając tego typu animacje, jak często pojawiają się w nich postacie. Myślisz, że to przypadek? Nie, to celowe działanie. Twarze przyciągają naszą uwagę i dzieje się to na poziomie podświadomym.
Kolejnym elementem, który decyduje o skuteczności tego typu animacji jest to, że widz widzi animację w “trakcie tworzenia”. Widzi rękę rysującą daną scenkę i najczęściej słyszy również głos lektora, który opowiada historię związaną z tym, co jest rysowane.
Animacja whiteboard – scenariusz.
Historie sprzedają. Jest to fakt znany wszystkim tym, którzy choć w minimalnym stopniu zajmują się copywritingiem czy szerzej pojętym marketingiem. Lubimy słuchać historii opowiadających o ludziach.
Jest wiele sprawdzonych typów historii sprzedających ale najbardziej chyba popularnym jest model “Oz zera do bohatera”. Tego typu opowieść angażuje emocje odbiorcy, pokazuje niekorzystną sytuację wyjściową naszego bohatera, który w pewnym momencie dochodzi do punktu krytycznego. Podejmuje wtedy decyzję, że coś zrobi i od tego momentu jego sytuacja zmienia się diametralnie…
Historia czyli scenariusz.
To jest kluczowy aspekt whiteboardowej animacji. Historia do opowiedzenia. To właśnie historia opowiadana przez lektora połączona z obrazkiem rysowanym na oczach widza stanowi o skuteczności tego typu animacji.
Dzięki temu możemy w stosunkowo prosty sposób stworzyć zarówno krótki filmik promocyjny do wypuszczenia w mediach społecznościowych jak i instrukcję obsługi np. pralki… Zarówno jeden jak i drugi temat może zostać opowiadany za pomocą obrazów.
Rodzaje animacji whiteboard.
Właściwie tego typu animacje można tworzyć w dwojaki sposób. Możemy rysować na oczach kamery lub wykorzystać oprogramowanie generujące dla nas rysunki.
Pierwszy rodzaj animacji jest bardziej skomplikowany, a co za tym idzie droższy (nie zajmuję się tego typu “produkcjami”).
Drugi rodzaj czyli animacja wspomagana programowo, jest łatwiejsza do przygotowania i dzięki temu jej koszty są znacznie mniejsze. Efekt końcowy jest podobny, a czas stworzenia takiej animacji o wiele krótszy. Większość animacji, które do tej pory widziałeś w internecie jest zbudowana własnie w ten sposób. Właśnie ten typ animacji możesz u mnie zamówić.
Przygotowanie animacji na białej tablicy.
Najważniejszy będzie pomysł. Jeśli masz już jakiś zarys – to świetnie. Na jego podstawie możemy stworzyć “scenariusz”, który następnie zamienimy na formę rysunkową dodając odpowiednie rysunki powiązane tematycznie z warstwą słowną. Możemy również “wpleść” w taką animację inne elementy. Mogą to być animowane pokazy slajdów, animowane logo czy nawet scenka rodzajowa zawierająca wkomponowany Twój logotyp.
Animacja typu whiteboard cena.
Możliwości jest wiele i dlatego trudno jest jednoznacznie określić koszt takiej animacji bazując tylko i wyłącznie na zakładanym czasie jej trwania. 90-cio sekundowa animacja może zawierać w sobie kilkadziesiąt scenek (rysunków, tekstów itp), więc dokładniejsza wycena możliwa będzie dopiero na podstawie określenia jak konkretna animacja ma wyglądać i co w sobie zawierać.
Jeśli chcesz poznać szczegóły – zapraszam do kontaktu:
krzysztof@epraktycznie.pl lub 606 638 607
Poniżej przykładowe animacje typu whiteboard:
Zaakceptuj pliki cookies z YouTube, żeby odtworzyć film. Akceptując uzyskasz dostęp do treści z serwisu YouTube.
Gdy zaakceptujesz pliki cookie, Twój wybór zostanie zapamiętany, a strona zostanie odświeżona.